Kis(s) karikák Forum Index
Author Message
<  Pályázatok  ~  Csoportos tehetségsegítö tevékenységek megvalósítása
kissneancsa
PostPosted: Sat Jan 03, 2015 6:25 pm   Reply with quote
Munkatárs


Joined: 31 Dec 2014
Posts: 3



A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségének FELHÍVÁS CSOPORTOS TEHETSÉG- SEGÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK MEGVALÓSÍTÁSÁRA címmel kiírt pályázatán 1,2 millió Ft-ot nyert munkacsoportunk.

A programcsomag 3 összetevője:

  1. Versenyfelkészítő szakkör
    A szakkört vezető pedagógus: Kissné Kovács Anna
    Mely versenyre vagy versenyekre készülnek a szakkör tagjai:
    • Zrínyi Ilona Matematika Verseny
    • Sárrét Kis Matematikusa
    • Mezőberényi Nemzetközi Matematika Verseny
    A szakkör programja: A felkészítő szakkörön felsősök vesznek részt. A program első felében a feleletválasztós típusú feladatokkal készülnek a Zrínyi Ilona Matematika Versenyre, majd ezt követően olyan versenyek kerülnek előtérbe, ahol a feladatok kidolgozása is hangsúlyt kap. A feladatok problémakörönként lettek összeválogatva. A foglalkozásokon a szülők is részt vehetnek. Egy alkalommal különböző területek tehetségei mérik majd össze tudásukat egy játékos klubdélutánon.
    E tevékenységet diákmentorok bevonásával végezzük. Segítségük lehetővé teszi az egyéni odafigyelést. Egyrészt a foglalkozásokon az egyéni haladást és ellenőrzést segítenek megvalósítani, másrészt a felkészítés második szakaszában, ahol a feladatmegoldások kerülnek előtérbe, akár  e-mailen keresztül is tudnak segítséget nyújtani a gyerekeknek. Fontos, hogy személyes találkozóinkon átadják saját versenyzéssel kapcsolatos tapasztalataikat is.
    Diákmentorok:
    • Kiss Ádám (18 éves), az Óbudai Egyetem I. éves mérnök-informatikus hallgatója,
    • Beinschródt Tibor Márk (17 éves), a békéscsabai Belvárosi Gimnázium 11. évfolyamos tanulója,
    • Földi Attila, a békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium 11. évfolyamos tanulója.
    A szakkör tagjai: Kádár István (6.), Rudner Csaba (6.), Földi Anita (7.), Herpai Balázs (7.), Keresztesi Márk (8.), Balog Mihály (8.), Rudner László (8.), Széll Petra (8.)
  2. Gazdagító programpár
    A megvalósításban résztvevő tehetségfejlesztő pedagógusok:
    Gombos Orsolya, Illés Vilma, Jámbor Lajos.
    A program célja: A minket körülvevő mikro- és makrovilág törvényszerűségeinek megismerése. A képi világról szerzett tapasztalatok értelmezése, beépítése az általános iskolai műveltségterületekbe. A mikroszkóp és a távcső működésének és használatának megismerése. Képrögzítő eljárások elsajátítása.
    Terve, kerete, ütemezése: E tevékenységek során a gyerekek elsajátítják a mikroszkóp és a Newton távcső működésének elvét, a hozzátartozó fénytani alapismeretekkel kiegészítve. Alapvető ismeretek szerzése a mikrovilág felépítéséről illetve a világegyetem keletkezéséről és a benne zajló folyamatokról. Az intenzív szakaszban a fent leírtak gyakorlati megtapasztalása történik, különböző metszetek készítése, vizsgálata, elemzése mikroszkóppal. Távcsővel a bolygók megfigyelése. Az előkészítő szakaszban szombatonként két óra keretében, összesen hét alkalommal tartjuk a felkészítő foglalkozásokat. Eszközök kezelésének elsajátítása, e területhez tartozó elmélet megismertetése. Ezt követően kerül sor az intenzív szakaszra, amit kétszer hat órában szombati napokon tartunk meg. E foglalkozásokon a gyakorlaté, eszközhasználaté a szerep, első alkalommal a mikroszkopikus, másodszor pedig a távcső képi világának megismerése történik. E napokon a tevékenykedtetés kap hangsúlyt.
    Diákmentorok:
    • Tóth Alexa (15 éves), a békéscsabai Vásárhelyi Pál Szakközépiskola 9. évfolyamos fluidumkitermelő technikus szakos tanulója,
    • Kardos Zsolt (18 éves), a Péter András Gimnázium 12. évfolyamos tanulója,
    • Boczonádi Imre (26 éves), a Debreceni Egyetem környezet-biotechnológia szakos PhD hallgatója.
  3. További tanórán kívüli szülő-diák-pedagógus kapcsolatrendszert fejlesztő tevékenység
    A megvalósításban résztvevő tehetségfejlesztő pedagógusok:
    Horváth Tamás, Illés Vilma.
    A program céljai: A megpályázott tevékenység egy egynapos közös szülő- diák-pedagógus lazító programok megvalósítása. Az iskola természettudományok területén tehetséges tanulói és szüleik egy kirándulás keretében Budapesten meglátogatják a Csodák Palotáját és az ELTE Matematikai Múzeumát. A múzeumban egy foglalkozást tartanak a gyerekeknek, ami remélhetőleg élményt és további motivációt nyújt majd számukra. A Csodák Palotájában pedig minden gyerek a gyakorlatban tudja játékosan megtapasztalni a fizika törvényeit.
    Másik célja a programnak, hogy az iskola tanulói számára ismertebbé tegyék a tehetséggondozó foglalkozásokon használt játékokat. A játékok nagy méretben elkészített változatai az iskola közösségi tereiben lesznek elhelyezve, így mindenki számára elérhető lesz, ezzel is segítve a tanulók számára a szabadidő hasznos eltöltését. Másrészt ezzel a szülők is részesei lehetnek a tehetséggondozó foglalkozások mindennapjainak.  Az első foglalkozáson a résztvevők megismerkednek a feladattal, az elkészítendő játékokkal, szabályaival. Megtervezik a játék nagyban történő kivitelezését. A másodikon elkészítik a játékokat, a harmadikon pedig a gyerekek és a szülők közösen tesztelik amit elkészítettek, majd elhelyezik az iskola közösségi helyiségeiben. A foglalkozásokon elsősorban logikai fejlesztő játékokat készítenek, elősegítve ezzel a matematika versenyre készülődők munkáját. E program keretében jól együttműködhetnek a matematikában tehetségesek és a kézműves csoportban tevékenykedőkkel.



Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
All times are GMT + 1 Hour

View next topic
View previous topic
Page 1 of 1
Kis(s) karikák Forum Index  ~  Pályázatok

Post new topic   Reply to topic


 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Card File  Gallery  Forum Archive

Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.05
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum